تماس با فروشگاه تکنو صنعت

شیر برقی بک فیلتر جز شیرهایی است که در سیستم‌های مربوط به فیلتراسیون کاربرد دارد و توانایی جمع آوری گرد و غبار را دارد. البته به غیر از این مورد این شیرها را می‌توان یکی از محصولات کاربردی و مهم موجود در صنایع فرآوری محصولات بتنی یا مواد غذایی دانست. همچنین ریخته‌گری و غبارگیری از محصولات کشاورزی نیز جز وظایف شیر برقی بک فیلتر محسوب می‌شوند. شیرهای برقی بک فیلتر در اندازه ها و ولتاژهای مختلف موجود هستند. اندازه شیر برقی بر اساس اندازه جمع کننده گرد و غبار انتخاب می شود. ولتاژ شیر برقی بر اساس منبع تغذیه موجود انتخاب می شود.

برای نصب شیر برقی بک فیلتر، بطور معمول ابتدا باید آن را به خط برق و خط هوای فشرده وصل کنید. سپس، شیر برقی را می توان با استفاده از یک تایمر یا یک سوئیچ دستی فعال کرد. این شیرها به دلیل فعالیت به دو صورت دیافراگمی و پیستونی دارای اجزای مختلفی هستند، اما می‌توان گفت که سلونوئیدها و شیرها دو جز اصلی آن هستند. سلونوئیدها درواقع بوبین‌های برقی هستند که توانایی قطع و وصل و کنترل جریان سیال را دارند. شیرها نیز دو نوع ورودی و خروجی دارند که هرکدام از اجزا کوچک‌تری تشکیل شده‌اند. برای شناخت کافی این محصول به غیر از کاربردهای آن باید به ویژگی منحصر به فرد این شیرها نیز اشاره کنیم. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

🟡 عمر طولانی: شیرهای برقی بک فیلتر اصولا در صورت ایجاد شرایط نگهداری صحیح دارای عمری طولانی خواهند بود.
🟡 قابلیت باز و بسته شدن سریع
🟡 نصب راحت: اتصالات این شیر به صورت فشرده و یکپارچه است، به همین دلیل نصب این شیرها به راحتی امکان پذیر است.
🟡 تنوع بالا: شیرهای برقی بک فیلتر دارای تنوع بالایی هستند، زیرا شرکت‌های مختلفی ساخت آن‌ها را بر عهده گرفته و انواع متفاوتی از آن را تولید می‌کنند.
🟡 سایز متفاوت: اندازه این شیرها یکی دیگر از پارامترهایی است که به تنوع بالا این شیرها کمک می‌کند، زیرا شیرهای بک فیلتر دارای اندازه‌های مختلفی هستند

کارشناسان فروشگاه تکنو صنعت، به واسطه تجربه و سابقه تخصص خود در فروش انواع ابزار پنوماتیک و هیدرولیک ، در خدمت رسانی به شما مخاطبین گرامی آماده می‌باشند. همین حالا برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها با ما در تماس باشید.

021-33990753 📞  021-33112059 📞

شیر برقی بک فیلتر

انواع شیر برقی بک فیلتر

شیر برقی بک فیلتر انواع مختلفی دارد و هر یک دارای سایرهای مختلف، نوع اتصال مختص به خود هستند. بک فیلترها در برندهای مختلف تهیه و تولید شده‌اند که جمله می‌توان به دوراویس ترکیه، آسکو فرانسه، ایرانی توربو و چینی آسکو اشاره نمود. شیر بک فیلتر به دو دسته دیافراگمی و پیستونی تقسیم می‌شود. خوشبختانه انواع شیر برقی بک فیلتر در فروشگاه تکنو صنعت وجود دارد و برای محیط کار می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

خرید شیر برقی بک فیلتر

اجزای شیر برقی بک فیلتر

شیر برقی بک فیلتر از اجزای مختلف تشکیل شده است که آشنایی با آن‌ها باعث می‌شود هنگام بروز خطا و مشکل به راحتی بخش معیوب را شناسایی نموده و در صدد تعمی رو تعویض آن بر بیایید. با توجه به اینکه بک فیلتر به دو صورت دیافراگمی و پیستونی فعالیت می‌کند، هر یک از اجزای مختلف برخوردار هستند. اجزای شیر برقی شامل ورودی و خروجی از جنس آلیاژ برنج، بویین و سوکت از جنس آلیاژ مس، دیافراگم از جنس پلاستیک و فنر است.

عملکرد شیر برقی بک فیلتر

یک مدل از شیرهای برقی که روانه بازار می‌شود شیر برقی بک فیلتر است که به صورت ویژه برای سیستم‌های جمع کننده گرد و غبار طراحی و ساخته شده‌اند. زمانی که شیرهای برقی فعال می‌شوند، بالای دیافراگم یک هوایی محبوس شده است که به سرعت تخلیه می‌شود. این مورد باعث می‌شود که اختلاف فشار زیادی در دیافراگم به وجود بیاید. در این صورت است که دیافراگم به صورت ناگهانی باز می‌شود. زمانی که از شیر هم انرژی بیرون برود این هوا توسط سوراخی از محفظه بالای دیافراگم بیرون می‌رود. در این صورت فشار متعدل می‌شود و شیر فورا بسته می‌شود.
برای مصرف اقتصادی هوای فشرده ش ده و تمیز کردن موثر فیلترها، باز و بسته شدن سریع شیر اهمیت بسیار زیادی دارد. با کوچک نگه داشتن وزن قطعات متحرک و در نهایت داشتن یک اینرسی کوچک، این امر امکان‌پذیر می‌شود. در واقع مقدار KV این شیرها بالا است و زمانی که سرعت هوا هم صوتی می‌شود به سرعت جریان حداکثری می‌رسد. این سرعت حدود ۳۴۴ متر بر ثانیه خواهد بود.
گفتنی است که استفاده از این شیرهای برقی در سیستم‌های فیلتراسیون جمع کننده‌های گرد و غبار، تجهیزات گوگردزدایی و توربین‌های گاز استفاده می‌شود.

قیمت شیر برقی بک فیلتر

تاریخ بروزرسانی 1402/01/16