شیر برقی ۲-۲ یکی از انواع شیرهای مورد استفاده برای عبور مایع و هوا است. شیر برقی ۲-۲ معمولاً با نام‌های شیر برقی هوا، شیر برقی روغن و شیر برقی آب نیز شناخته می‌شود. این شیر دارای دو شیر ورودی و خروجی بوده که عملکرد باز و بسته شدن را انجام می‌دهد. ولتاژ این شیر در نمونه DC برابر ۲۴ ولت و در AC، ۲۲۰ ولت است. به طور کلی شیر برقی دارای مصرف پایینی بوده و میزان فشار در آن به ۷ بار می‌رسد. این شیر در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیرهای برق ۲-۲ از دو بخش مهم یعنی بوبین و بدنه ساخته شده است.

بدنه شیر دارای جنس‌های مختلفی از جمله آلومینیوم، برنج و استیل است. در واقع کاربرد شیرهای برقی ۲-۲، متناسب با جنس آن بوده و به عبارتی هر یک از جنس‌ها در موارد خاصی استفاده می‌شود. به عنوان مثال شیرهای استیل بیشتر در صنایع بهداشتی و شیرهای برنجی در صنعت گاز کاربرد دارد. بوبین نیز متشکل از سیم‌پیچ با هسته فرومغناطیس متحرک است. در زمان استراحت و هنگامی که سیالی از شیر عبور نمی‌کند، پیستون روزنه را می‌بندد. به هنگام عبور جریان الکتریکی از سیم‌پیچ، یک میدان مغناطیسی و خاصیت آهنربایی ایجاد می‌شود.

سپس هسته متصل به پیستون که از جنس آهن است به سمت بالا حرکت و مسیری که قبلاً مسدود شده بود را باز می‌کند. این عمل باعث عبور جریان سیالات می‌شود. شیرهای برقی ۲-۲ با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، سبب کاربرد بیشتر آن‌ها شده است. در واقع شیرهای ۲-۲ با عبور سریع سیالات، سادگی اجزا، پاسخ دینامیکی در مدت‌زمان کوتاه و قابلیت استفاده از چند شیر به‌صورت هم‌زمان، از جمله مزایای آن است. این شیرها برای کنترل عبور هوا و سیالات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ویژگی باعث شده تا کاربردهای زیادی از جمله ماشین لباسشویی، پمپ‌های هیدرولیکی، بویلرهای گازی، صنایع نفت و گاز و سیستم آب‌پاش صنعتی، دارد.

شیر برقی 2-2

کارشناسان فروشگاه تکنو صنعت، به واسطه تجربه و سابقه تخصص خود در فروش انواع ابزار پنوماتیک و هیدرولیک، در خدمت رسانی به شما مخاطبین گرامی آماده می‌باشند. همین حالا برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها با ما در تماس باشید.

🔥🔥بهترین انتخاب را برای شیر برقی تایمردار داشته باشید 🔥🔥

تماس با فروشگاه تکنوصنعت

خرید شیر برقی 2-2

برای خرید شیر برقی 2 به 2 لازم است که اطلاعات کافی راجع به آن داشته باشید. اصولا برای خرید هر شیر برقی لازم است که به موارد زیر دقت کنید:

خرید شیر برقی 2-2

فروشگاه تکنو صنعت ، عرضه کننده انواع محصولات بروکرت، پنوماتیک و هیدرولیک

با ما در تماس باشید.
ما 24 ساعته و در 7 روز هفته آنلاین  هستیم. 

انواع شیر برقی 2-2

به‌طورکلی شیرهای برقی دو به دو یا همان سلونوئید ولوها در دو نوع پنوماتیکی و هیدرولیکی تولید می‌شوند که هرکدام از این دو نوع نیز دارای دسته‌بندی‌ها و انواع جداگانه‌ای می‌باشند. گونه‌های مختلف شیر برقی دو به دو هیدرولیکی و پنوماتیکی عبارت‌اند از:

☑️شیر برقی پنوماتیک متعادل‌ کننده پروپرشنال
☑️شیر برقی پنوماتیک ماژولار
☑️شیر پنوماتیک دستی
☑️شیر برقی هیدرولیک کنترل فشار
☑️شیر برقی هیدرولیک کنترلی
☑️شیر برقی هیدرولیک توزیع‌ کننده پیلوت دار

از لحاظ جنس نیز شیر برقی پنوماتیک اغلب دارای دو نوع برنجی آب یا برنجی بخار(سوزنی) می‌باشد. هر یک از انواع هیدرولیکی و پنوماتیکی دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود بوده و متناسب با این ویژگی و کاربردها در صنایع متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین همان‌طور که در بخش قبلی گفته شد، شیر برقی 2-2 در دو نوع نرمالی اپن و نرمالی کلوز موجود است که شیرهای برقی جریان مستقیم هستند و می‌توان گفت مهم‌ترین دسته‌بندی این شیر‌ها همین دو نوع است. این شیرها با تحریک بویین تغییر حالت می‌دهند؛ یعنی برای نوع نرمالی اُپن (NO) که در حالت عادی (عدم وجود جریان الکتریکی) باز است، تحریک به معنای بسته شدن آن می‌باشد و برای نوع نرمالی کلوز (NC) که در حالت عادی بسته است، تحریک به معنای باز شدن آن است.

🔥🔥🔥

خرید بهترین نوع شیر هیدرولیک

🔥🔥🔥

اندازه های استاندارد شیر برقی 2-2
اندازه های استاندارد شیر برقی 2-2

شیر برقی برنجی

شیر برقی ۲-۲ به منظور کنترل کردن ورود و خروج سیال استفاده می‌شود که معمولا با توجه نوع سیالی که در آن استفاده می‌شود از برنج، استیل و فولاد ساخته می‌شود. که نوع برنجی آن در سایزهای مختلفی ساخته می‌شود و در صنعت برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از شیر برقی ۲/۲ برنجی برای مصارف خانگی هم در جهت قطع و وصل خودکار آب پمپ استفاده می‌شود. از این شیر می‌توان که برای جریان هوای فشرده، سیالات غیر خورنده، روغن‌های سبک استفاده کرد؛ این شیر با عملکرد نیمه مستقیم و مستقیم طراحی و تولید می‌شود.

مشخصات فنی شیر 2به2

کاربرد شیر برقی

لازم به ذکر است شیر برقی ۲ به ۲ یا سلونوئید ولوها برای کنترل کردن سرعت جریان در موتوها و سیستم‌هایی که سیال هوا و مایع دارند، خواهد بود. توجه کنید که شیرهای برقی را می‌توانید به صورت سفارشی برای کاربردهای مختلف تهیه کنید؛ البته بیشتر در صنعت استفاده می‌شود. این شیرها را برای سیستم‌هایی همچون بویلرهای گازی، سیستم آبپاش صنعتی و اتوماتیک، ماشین لباسشویی، سیستم‌های تهویه مطبوع، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، پمپ‌های هیدرولیکی و… مورد استفاده قرار می‌دهند. شیر برقی دو به دو معمولا برای این کاربردهای ذکر شده در سایزهای مختلفی همچون ۱ و ½ و ¼ و ۳/۸ و ۱ و ۱.۱/۲ و ۱.۱. ۴ و… طراحی می‌شوند. اصولا از شیرهای برقی ساده برای خطوط لوله کشی که دو حالته هستند و به قطع و وصل احتیاجی نیست، استفاده می‌شود. این شیرهای ساده در کارخانه‌ها یا بهره برداری از پروژه‌های پیچیده و سنگین کاربردی نخواهند داشت و بایستی از شیرهای برقی پنوماتیک استفاده شود. شیرهای پنوماتیک برای اجراء و راه اندازی به نیروی کمی نیاز دارند و مسیر لوله کشی با آن‌ها به اندازه قابل توجهی کوتاه می‌شود. لازم به اشاره است که با این وجود سیال مورد نظر به راحتی تخلیه می‌شود.

شیر 2-2

مشخصات فنی شیر برقی Unid

شیر برقی ۲/۲ Unid به دو صورت نرمالی کلوز و نرمالی اوپن وجود دارد که در حالت نرمالی اوپن شیر برقی یونیدی باز است و با دستور بوبین بسته می‌شود. در حالت نرمالی کلوز شیر بسته است و سیال به راحتی عبور می‌کند یعنی با دستور بوبین دیافراگم مجوز عبور سیال را صادر می‌کند. شیر برقی Unid با توجه به چهار پارامتر دما، سایر، فشار و نوع سیال طراحی می‌شود. اصولا این شیر را در بیست و پنج مدل مختلف طراحی می‌کنند که شیر برقی ۲ اینچ یکی از آن‌ها است. این شیر برقی در متریال‌های مختلفی همچون استیل، برنج، فولاد ساخته می‌شود کهک با توجه به نوع سیال و دما و فشار کاری می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. شیر برقی یونیدی هم برای کنترل ورود و خروج سیالات مختلف در مدل‌های بسیار متنوعی طراحی می‌شود. هر کدام از این شیرهای برقی با توجه به مشخصاتی که دارند از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند. بنابراین سعی کنید آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. فروشگاه تکنو صنعت یکی از معتبرترین فروشگاه‌های ارائه دهنده شیر برقی ۲-۲ است که برای تمام مدل‌ها و سایزهای ارائه شده قیمت بسیار مناسب و رقابتی را در نظر گرفته است.

اجزای شیر برقی 2-2

به شیر برقی 2-2 سلونوئید ولو نیز گفته می‌شود. شیر برقی دو به دو دارای یک ورودی و یک خروجی است و در دو نوع نرمالی کلوز و نرمانی اپن طراحی و تولید می‌شوند. کاربرد این نوع شیر برقی در جهت کنترل سیال(گازها و مایعات) می‌باشد. شیر برقی 2-2 به‌ طور کلی از یک بدنه فلزی و یک بوبین تشکیل می‌شود؛ به‌صورت جزئی اجزای شیر برقی به شرح زیر هستند:

🔹سلونوئید یا بوبین 🔹کویل  🔹هسته سیم‌پیچ (پیستون یا اسپول) 🔹بدنه شیر 🔹ورودی شیر 🔹خروجی شیر 🔹میله فلزی شیر برقی 🔹قاب 🔹فنر

بوبین نوعی سیم ‌پیچ بوده و دارای خاصیت مغناطیسی بالایی می‌باشد که این امکان را فراهم می‌آورد تا در صورت تحریک آن، یک میدان مغناطیسی بزرگ شکل گیرد. این میدان مغناطیسی به پیستون نیرو وارد کرده و در پایان این فرآیند‌ها تغییراتی ایجاد خواهد شد تا شیر برقی بتواند سبب قطع یا وصل شدن جریان مایع یا گاز مدنظر گردد. تنظیم میزان باز و بسته بودن شیر نیز با تغییر ولتاژ ورودی به سلونوئید صورت می‌گیرد.

جهت ساخت شیرهای برقی فلزات گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توان گفت بخش عمده شیر‌های برقی 2-2، از نوع برنجی و آلیاژی هستند. البته در صورتی‌ که داخل یا اطراف شیر مواد خورنده‌ موجود باشند لازم است تا جهت سازگاری با این شرایط بدنه شیر برقی از متریالی مانند استیل ساخته شود تا شیر دچار آسیب و خوردگی نشود.

اینفوگرافی شیر برقی دو به دو
اینفوگرافی شیر برقی دو به دو

گالری  شیر برقی 2-2

اجزلی دقیق شیر برقی 2-2
شیر برقی 2 به 2
اجزای شیر برقی 2 اینچ آبیاری
شیر برقی 2 بوبین

  بروز رسانی در تاریخ 1402/03/17