شیر انگل ولو دارای یک شیر پیستونی زاویه‌دار بوده که شکل و بدنه‌ی آن به‌صورت y انگلیسی است. شیر انگل ولو که یکی از انواع شیر پنوماتیک است در سه مدل شیر انگل ولو پنوماتیک، شیر انگل ولو دستی و شیر انگل ولو برقی ساخته می‌شود. این شیرها معمولاً در جنس‌های گوناگون فولادی، برنزی و استیلی و به دو صورت اتصال فلنجی و دنده‌ای ساخته و به بازار عرضه می‌شوند.

همچنین شیرهای انگل ولو به شیرهای پیستونی یا شیرهای زاویه‌ای هم معروف هستند و برای سیال‌های بخار و گاز، مایعات فشرده‌ شده و ….. هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و فعالیت آن با حرکت‌های خطی عمودی بر سیت انجام می‌شود. شیر انگل ولو به علت حرکت مستقیم سیال از مکان ابتدایی تا مکان انتهایی سبب حداقل افت فشار در مکان سیال حرکتی می‌شود و همچنین به علت حرکت عمودی و افقی پلاگ و استم نسبت به لایه‌ی افقی در هنگامی‌ که سیال حرکت می‌کند، مجرا بند کاملاً از مسیر سیال بیرون می‌آید.

اکثراً شیر انگل‌های ولو شامل استانداردهای ویژه‌ای هستند و افراد برای خرید شیر انگل ولو باید با توجه به معیارها و کاربرد خود این محصول را خریداری نمایند و همچنین بسیار لازم است که از جنس خوبی برخوردار باشند. اصولاً قیمت شیر انگل ولو بستگی به سایز و جنس شیر، برند محصول و انواع مختلف آن دارد و حدوداً از بازه قیمتی 230 هزار تومان الی 1500000 میلیون شروع می‌شود.

ضمانت اصالت
مشاوره رایگان خرید
فروش با قیمت منباسب
ارسال به سرارسر ایران

مشخصات شیر انگل ولو

شیر انگل ولو یک شیر پیستونی با حس‌گرهای پنوماتیکی است و بافرمان اکچویتور پنوماتیک جریان سیال عبوری را کنترل یا قطع و وصل می‌کند.
اجزای درونی شیر انگل ولو شامل: پیستون، پلاگ، فنر، بدنه ولو، بدنه حس گر و همچنین اورینگ و گسکت است. معمولاً جنس بدنه این شیرها از فولاد، برنز، برنج و استیل است و جنس سیت از PTFE,FKM و جنس داخلی بدنه حس گر از پلاستیک مقاوم یا آلومینیم و جنس فنرها اصولاً از استیل خام می‌باشد که با توجه به مکان موردنظر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در هنگام مسدود شدن قسمت داخلی و خارجی شیر انگل ولو به‌وسیله‌ی آشغال‌ها، به‌راحتی می‌توان با یک سیم باریک یا سیخ دراز شکل مسیر سیال را آزاد نمود.
همچنین شیرهای انگل ولو ویژگی‌ها و کاربردهایی دارند که به‌قرار زیر است:

ارتباط مستقیم با کارشناسان متخصص تکنو صنعت

انواع شیر انگل ولو

شیرهای انگل ولو بر اساس شکل، جنس، نوع عملگر و نوع اتصال گروه‌بندی شده و ازنظر عملگر به دو گروه پنوماتیک و فلکه‌ای دستی و از لحاظ نوع اتصال به دو گروه فلنجی و دنده‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند:

شیر انگل ولو پنوماتیک

این نوع از شیرها شامل یک عملگر پنوماتیک بوده که با تبدیل قدرت پنوماتیک به نیروی‌های مکانیکی پیستون یا استم با حرکت افقی در مسیر جریان عمود به نشیمنگاه، پلاگ را در جریان سیال وارد یا خارج می‌کنند.

شیر انگل ولو دستی

شیر انگل ساده زاویه‌ای به‌وسیله‌ی اپراتور و با حرکت دورانی فلکه استم به شکل خطی حرکت می‌کند. این نوع از شیر انگل‌های ولو زیرمجموعۀ شیرهای کروی شکل هستند و همچنین در جنس‌های گوناگونی ساخته می‌شوند.

شیر انگل ولو برنزی

جنس بدنه این نوع شیرها از برنز است و برای سیال‌های آب‌شور معمولاً کاربرد دارد و به شکل خودکار یا شکل دستی می‌توان مسیر سیال را آزاد یا مسدود کرد.

شیر انگل ولو فلنجی

نوع اتصال این شیرها مانند فلنج های کلاس یا PN است و به‌وسیلۀ فلنج به لوله متصل و با پیچ و مهره بسته می‌شوند.

شیر انگل ولو استیل

شیر انگل ولو استیل ازنظر کاربرد مانند موارد قبل است اما ازنظر جنس بدنه با انواع استیل ساخته شده و برای سیال‌های اسیدی یا سیال‌هایی که خورندگی زیادی دارند، کاربرد دارد.

شیر انگل ولو فولادی

نوع طراحی شیر انگل ولو فولادی مانند موارد بالا است اما از نظر جنس شامل بدنه فولادی با گریدهای A116 و A226 بوده که با عملگرهای پنوماتیک و دستی کار می‌کند.

call icon

کارشناسان فروشگاه تکنوصنعت، به واسطه تجربه و سابقه تخصص خود در فروش انواع محصولات صنعتی، آماده  خدمت رسانی به شما مخاطبین گرامی می‌باشند. برای خرید انواع محصولات پنوماتیک و هیدرولیک می‌توانید با ما در تماس باشید.