شیر برقی بخار

شیر برقی بخار: یکی از لوازم و قطعات اصلی در سیستم‌های خطوط بخار به شمار می‌رود؛ وظیفه اصلی این قطعه، قطع و وصل کردن جریان عبور سیالات خواهد بود و شما می‌توانید با استفاده از شیر برقی، میزان و قدرت عبور سیالات را کنترل نمایید. شیرهای برقی در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه شده و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود، از شیرهای برقی استفاده نمایید. در ادامه به بررسی انواع شیرهای برقی، اجزای مختلف آن، قیمت و برخی نکات دیگر پرداخته و به شما در خرید بهترین شیر برقی برای تاسیسات خود، کمک خواهیم کرد.

انواع مدل‌های شیر برقی بخار

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، شیر برقی بخار انواع مختلفی داشته و کارایی‌های متفاوتی را به خریداران آن تقدیم می‌کند. برای استفاده صحیح از شیرهای برقی، دانستن مدل‌های مختلف آن و برندهای متنوع در بازار امری واجب و حیاتی محسوب می‌شود. در ادامه به بررسی برخی از برندهای معروف در زمینه تولید شیر برقی می‌پردازیم.

 شیر برقی ۲-۲

این شیرهای برقی که به آن‌ها سلونوئید ولو نیز گفته می‌شود، در تخلیه و آب گیری مخازن در صنایع گوناگون کاربرد زیادی دارد. از شیرهای برقی ۲-۲ در عرصه‌های مختلفی مانند ماشین لباسشویی‌های صنعتی و سیستم‌های آب‌پاشی صنعتی نیز استفاده زیادی می‌شود.

مطالب منتشر شده در این مقاله، صرفاً جنبه اطلاع رسانی داشته و فروشگاه اینترنتی تکنوصنعت، صرفاً فروشنده این محصولات است و امور تعمیراتی ندارد.

◀ مشاهده و خرید انواع رگلاتور  از جمله شیر برقی 2-2

 شیر برقی پارکر

 یکی از بهترین برندهای تولید شیر برقی بخار، برند پارکر ایتالیایی است؛ عملکرد این شیرها عموما به صورت پیستونی بوده و جنس آن‌ها، از برنج می‌باشد. مشاهده شیرهای پارکر به صورت سوخته یا خراب شده، اتفاقی است که به ندرت برای شما پیش خواهد آمد. شیر پارکر به دلیل کارایی بالا و کیفیت ساخت حرفه‌ای، یکی از محبوب‌ترین شیرهای برقی در جهان به شمار می‌رود.

روغن سنگین یونیدی

شیرهایی که عموما آن‌ها را با اصطلاح روغن سنگین یونیدی می‌شناسیم، مخصوص بخار آب تولید شده و بهترین انتخاب برای این نوع مصرف به شمار می‌روند. ساختار استاندارد و حرفه‌ای در این نوع شیر برقی بخار، باعث شده تا تحمل دمای ۱۸۵ درجه سانتی‌گراد برای این شیرها امری ممکن و حتی آسان تلقی گردد. آب تنها سیال مناسب برای این شیرها نیست و شما می‌توانید هرگونه سیالی را با دمای بالا، به وسیله این شیر برقی کنترل کنید.

 شیر برقی بورکت

شیرهای برقی بخار و آب بورکت، از محبوب‌ترین شیرهای برق در جهان به شمار می‌رود. شیر برقی بورکرت و دیگر محصولات این شرکت، به دلیل استانداردهای جهانی و معتبر، در زمره معروف‌ترین محصولات تاسیساتی به شمار می‌روند. محدوده عملکرد بالا، واکنش سریع، تحمل بالا در برابر مواد و سیالات مختلف و غیره از جمله نکات مثبت این شیرها است.

◀ مشاهده و خرید انواع رگلاتور  از جمله شیر برقی بروکرت

شیر برقی بخار

اجزای شیر برقی بخار

شیرهای برقی بخار از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند که هرکدام مسئولیت خاص خود را بر عهده داشته و بخشی از پروسه را به جلو پیش می‌برند. بدنه، پیستون و دیافراگم از بخش‌های اصلی شیر برقی بخار به شمار می‌روند که در ادامه قصد داریم تا به بررسی کلی آن‌ها بپردازیم.

• بدنه: بدنه اصلی شیرهای برقی، یکی از بخش‌های مهم آن به شمار می‌رود. وظیفه اصلی این بدنه کنار هم قرار دادن اجزای مختلف دستگاه و محافظت از آن‌ها خواهد بود. جنس این بدنه، تعیین‌کننده کیفیت کار و مقاومت آن در برابر آسیب‌های محیطی خواهد بود. جنس اغلب شیرهای برقی از چدن یا برنج خواهد بود و شما می‌توانید بر اساس محیط و سیستم تاسیساتی خود، اقدام به انتخاب نوع مناسب بدنه در شیر برقی خود کنید.

• پیستون: شیرها از نظر قطعات داخلی به دو دسته تقسیم می‌شوند که این دو دسته عبارتند از شیرهای برق پیستونی و دیافراگمی. شیرهای پستونی با بالا و پایین رفتن قطعات داخلی آن‌ها، اقدام به باز و بسته نمودن مجرای خروجی سیالات می‌کنند.

• دیافراگم: دریچه خروجی در انتهای لوله شیر برقی بخار، دیافراگم نام دارد. اندازه و جنس این قطعه تاثیری مستقیم در عملکرد شیر خواهد داشت. فلز به کار رفته در دیافراگم، باید توان مقاومت در برابر حرارت بالا و بخار را داشته باشد. همچنین توان مقاومت در برابر فشار سیالات، یکی از عوامل مهم در انتخاب این قطعه محسوب می‌شود. اگر جنس دیافراگم شیر شما مناسب نباشد، این قطعه بعد از مدتی دچار خوردگی شده و یا به کلی خراب می‌شود.

قیمت شیر برقی بخار

خرید شیر برقی مناسب، علاوه بر کیفیت، به قیمت آن نیز بستگی خواهد داشت. به طبع شیرهای با کیفیت از قیمت بالاتری برخوردار بوده و این مسئله ممکن است باعث منصرف شدن برخی از افراد از خرید آن‌ها باشد. متغیرهای مختلفی در قیمت شیر برقی بخار تاثیرگذار خواهند بود، مانند برند، مدل، قدرت، اندازه و جنس قطعات. اگر قصد خرید شیر برقی را در ذهن دارید، بهتر است تا ابتدا استفاده خود را به طور کامل مشخص کرده و پس از آن، اقدام به خرید شیر برق مناسب خود کنید. در نظر داشته باشید که شیرهای برق با یک استفاده و در یک اندازه، ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند و دلیل این مسئله، تفاوت کیفی برندهای مختلف و نوع مواد استفاده شده در آن‌ها خواهد بود.

انواع شیر برقی بخار بر اساس عملکرد

همانگونه که در بخش‌های قبلی به این مسئله پرداختیم، شیر برقی بخار از نظر عملکرد و نوع کارکرد به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. منظور از تفاوت عملکرد، شیوه‌هایی است که شیرهای برق برای عبور دادن یا ندادن سیالات از آن استفاده می‌کنند. شیرهای برقی بر اساس سه ویژگی مختلف عمل می‌کنند؛ شیرهای برق پیستونی، دیافراگمی و سوزنی.
شیرهای برق سوزنی، با استفاده از مجرایی کوچک، اقدام به خارج کردن سیالات خواهند کرد. این شیرها در عملکرد خود باز هم از سیستم پیستونی استفاده می‌کنند و بستن مجرای خروجی، بر عهده پیستون‌ها خواهد بود.

انواع شیر برقی بخار بر اساس عملکرد

سخن نهایی

انتخاب شیر برق مناسب، تنها نیمی از راه خواهد بود. بخش بزرگی از این مسیر، وابسته به فروشگاهی است که شما از آن اقدام به خریداری می‌کنید. تکنو صنعت یکی از بهترین فروشگاه‌ها در زمینه فروش شیر برقی و لوازم تاسیساتی است. شما می‌توانید با خرید از نمایندگی محصولات بروکرت، کیفیت شیر خود را به بهترین شکل ممکن تضمین کنید. خرید از تکنو صنعت، علاوه بر مزایای اقتصادی و کیفی، قدرت انتخاب شما را نیز به طرزی جالب و قابل قبول، افزایش خواهد داد. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت، قیمت انواع شیرهای برقی را مقایسه کرده و پس از آن، اقدام به خرید نمایید.

تاریخ انتشار 1401/11/18

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید