دریافت مشاوره و خرید محصول

فروشگاه تکنو صنعت ، عرضه کننده انواع محصولات بروکرت، پنوماتیک و هیدرولیک

با ما در تماس باشید.
ما 24 ساعته و در 7 روز هفته آنلاین  هستیم. 

اتودرین (شیر برقی تایمردار )شیری کاربردی است که انواع متفاوت آن باعث شده است صنایع مختلفی وابسته به آن باشند. این شیرها نام‌های دیگری چون شیر برقی تایمردار و شیر تخلیه مخزن نیز دارند. اتودرین در دستگاه‌های مختلفی چون مخزن کمپرسور، خشک‌کن، کمپروسور باد و… مورد استفاده قرار می‌گیرد و در جهت حفظ سلامت و عملکرد این دستگاه‌ها کمک شایانی انجام می‌دهد. شیر برقی تایمردار نوعی شیر برقی اتوماتیک محسوب می‌شود که با برق ۲۲۰ ولت کار می‌کند. این شیرها یک دستگاه الکترومکانیکی هستند که در آن بوبین‌ها با استفاده از یک جریان الکتریکی، میدان مغناطیسی تولید می‌کنند. این میدان مغناطیسی یک مکانیسم در جهت باز و بسته شدن شیر ایجاد می‌کند و این چنین با استفاده از باز و بسته کردن مسیر سیال، جریان آن را کنترل می‌کنند.

شیر برقی تایمردار در اندازه ها و ولتاژهای مختلف موجود هستند. اندازه شیر برقی بر اساس اندازه لوله ای که شیر برقی روی آن نصب می شود انتخاب می شود. ولتاژ شیر برقی بر اساس منبع تغذیه موجود انتخاب می شود.  شیر برقی تایمردار در کاربردهای مختلفی از جمله آبیاری، روشنایی و کنترل فرآیند استفاده می شوند.

شیر برقی های تایمردار نصب و استفاده آسانی دارند. برای نصب شیر برقی تایمردار، ابتدا باید آن را به خط برق و خط آب وصل کنید. سپس، تایمر را می توان برای باز و بسته کردن شیر برقی در زمان های از پیش تعیین شده برنامه ریزی کرد.

شیرهای برقی تایمردار از لحاظ عملکرد، جنس، نحوه نصب، سایز و… به محصولات متنوعی تقسیم‌بندی می‌شوند. در این میان ما از تقسیم بندی‌های گسترده‌ای که این شیرها دارند می‌توانیم بفهمیم که این محصولات دارای طیف گسترده‌ای هستند که هر کدام به سبب ویژگی‌ها و کاربردهایی که دارند در قسمتی از صنعت وظیفه‌ای مهم را بر دوش می‌کشند. اما نکته دیگری که در اینجا مطرح است این است که این قطعات با وجود داشتن وظیفه‌ای مهم در صنایع مختلف، ساختاری پیچیده ندارند و از طراحی ساده‌ای برخوردار هستند. این طراحی ساده به مصرف کننده این اجازه را می‌دهد که بتواند به راحتی این محصول در مکان مناسب نصب نماید و در هنگام نصب با مشکل مواجه نشود.

شیر برقی تایمر دار

اتودرین در کمپرسور باد

یکی از کاربردهای مهم این شیرها در کمپروسورهای باد است به طوری که‌عدم استفاده از آن می‌تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند که در ادامه به چند مورد از این مشکلات اشاره خواهیم کرد:

  1. طبق نظر بسیاری از افراد در صورت انجام نشدن درین به موقع، تنها کمپرسور باد کمی سوراخ می‌شود و نشتی پیدا می‌کند که آن هم مسئله مهمی نیست. اما این نظر به طور کامل غیر کارشناسی است زیرا بسیاری از شواهد نشان می‌دهند که در هنگام به خطر افتادن مخزن کمپرسور باد ممکن است که ورق مخزن نیز پاره شود و صدمات شدیدی به اپراتور و کمپرسور وارد شود.
  2. وارد شدن آب و زنگ‌زدگی به لوله مخزن و به دنبال آن آسیب‌دیدگی و از کار افتادن دستگاه مد نظر نیز از دیگر مشکلات‌عدم استفاده از این شیر‌ها است.
  3. در روزهایی که رطوبت هوا بالاتر است ممکن است در صورت‌عدم درین به موقع رطوبت باقی‌مانده در مخزن به خشک‌کن آسیب بزند. همچنین به دلیل اینکه مقدار آبی که در مخزن وجود دارد بر ظرفیت آن تاثیر می‌گذارد ممکن است باعث شود گیج فشار، عدد اشتباه نشان دهد که به شدت خطرناک است.

تمام مشکلات گفته شده از طریق استفاده شیر برقی تایمردار قابل جبران است. این قطعه سبب افزایش طول عمر تمامی قطعات مربوط به کمپرسور باد می‌شود. به علاوه افزایش عمر و جلوگیری از مشکلات، اگر مخزن را درین کنید تنظیمات فشار به حالت کارخانه بازگشته و در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌شود.

اتودرین در کمپرسور باد

کاربرد اتودرین

شیر برقی تایمردار در قسمت‌های مختلفی از زندگی ما کاربرد دارد که برخی کاربردهای آن عبارت‌اند از:

امروزه که همه‌گی بر میزان اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب پی بردیم، راهی برای کنترل آن و جلوگیری از اصراف آن می‌تواند بسیار حیاتی باشد. شیر برقی تایمردار چه در حوزه خانگی چه در حوزه صنعتی در جهت کنترل آب کمک می‌کند. همچنین در بحث کشاورزی نیز امکان آبیاری اتوماتیک و بدون مصرف اضافه آب را به کشاورز می‌دهد.

در خصوص کمپرسور باد در قبل به طور کامل توضیح دادیم و اشاره کردیم که اتودرین کاربردی اساسی در کمپرسورهای باد دارد.

شیر برقی مه‌پاش که یکی از انواع این شیرها محسوب می‌شود در فصول گرم سال در رستوران‌ها و مکان‌های این چنینی وظیفه خنک کردن محیط اطراف را دارند.

شیر برقی تایمردار در جهت کنترل فشار هوا استفاده می‌شود.

از این شیرهای برقی به خصوص نوع صنعتی آن در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می‌شود.

از برخی مدل‌های این محصول در جهت تخلیه آب مازاد استفاده می‌شود. همچنین از این مدل شیرها می‌توان به عنوان فیلتر ته خطی نیز استفاده کرد.

انواع اتودرین

 شیر برقی تایمردار با نصب در قسمت زیر کمپرسور؛ می‌تواند به صورت اتوماتیک کثیفی‌ها را تخلیه کند. انواع اتودرین موجود در بازار صنایع عبارتند از:
۱- دستی
۲- نیمه اتوماتیک
۳- تمام اتوماتیک
۴- تخلیه کم جریان

اتودرین نیمه اتوماتیک و دستی

شیر برقی‌های تایمردار نیمه اتوماتیک و دستی به این صورت کار می‌کنند که هنگام پر شدن مخزن؛ بایستی فیلتر را فشار داد تا کار تخلیه آن صورت بگیرد، این اتودرین‌ها هم به صورت نیمه اتوماتیک و هم دستی قابل استفاده هستند.

اتودرین تمام اتوماتیک

در این مدل شیر برقی‌های تایمردار؛ تخلیه مخزن کمپرسور به صورت تماما اتوماتیک‌وار و بدون دخالت انسان انجام می‌شود.

تماس با فروشگاه تکنو صنعت

اجزای شیر برقی اتودرین

این شیر برقی را در دو مدل یک تکه یا چند تکه تولید می‌کند، این دو مدل با هم تفاوت‌هایی دارند. اصولا تفاوت این دو مدل در یکپارچه بودن آن‌ها است. اجزای شیر اتودرین عبارت‌اند از:
» بدنه شیر
» تایمر
» سوکت
» پیچ و مهره و واشر
» بوبین

نصب شیر برقی تایمردار (اتودرین)

قبل از نصب شیر برقی تایمردار بایستی حتما نکاتی را مد نظر قرار داد از جمله این نکات انجام مراحل ذیل است:
۱- ابتدا از خالی بودن مخزن اطمینان حاصل کنید.
۲- در صورت نشتی شیر؛ قبل از نصب اتودرین بایستی از یک واشر نصب استفاده کرده یا با یک نوار تفلون مسیر نشتی را مسدود کرد.
۳- تایمر را کالیبره کنید و زمان دقیق تخلیه را مشخص کنید.
۴- استارت تخلیه را بزنید.

نکات مهم استفاده از اتودرین مکانیکی

در هنگام استفاده از شیر برقی تایمردار یا اتودرین نوع مکانیکی؛ موارد ذیل را به خاطر داشته باشید و رعایت کنید:
۱- قبل از شروع به کار حتما نحوه کارکرد آن را بررسی کنید و با آن آشنایی پیدا کنید.
۲- همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد حتما بعد از اطمینان از تخلیه کامل؛ اقدام به استفاده از کمپرسور نمایید.
۳- هنگام باز بود اتودرین از کمپرسور استفاده نکنید.
۴- به طور مرتب از شیر تخلیه مخزن برای کاهش رطوبت داخل دستگاه استفاده کنید.

انواع شیر برقی تایمر دار

همان گونه که اشاره کردیم شیر برقی تایمردار انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها شیر برقی آب است و برخی از آن‌ها برای کشاورزی استفاده می‌شوند یعنی شیر برقی تایمردار ابیاری قطره‌ای هستند. گفتنی است که این شیرهای برقی به شیر برقی اتوماتیک آب معروف هستند. برندهای داخلی و خارجی مختلفی از انواع شیرهای برقی وجود دارد که شیر برقی تایمر دار ترک از جمله بهترین آن‌ها است. این شیرها با توجه به کیفیت بالاتری که دارند معمولا از قیمت مناسب‌تری هم برخوردار هستند. اگر به شیر برقی تایمر دار ارزان هستید بایستی برندهای داخلی را انتخاب کنید چرا که قیمت تولید آن‌ها در کشور کمتر است. شیر برقی تایمر دار مه‌پاش علاوه بر کیفیت عملکرد بالایی که دارد از قیمت مناسبی هم برخوردار است که با اطمینان خاطر می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

شیر برقی اپن یا Open

این شیر در حالت عادی به صورت باز است و در آن جراین برقرار است؛ اما زمانی که جریان برق به بوبین آن اعمال شود، جریان آن بسته می‌شود.

شیر برقی کلوز یا Close

این شیر هم در حالت عادی بسته است و جریانی از آن عبور نخواهد کرد. اما با اعمال جریان به بوبین، جریان باز می‌شود.

شیر برقی تایمر دار صنعتی

گفتنی است که در صنایع مختلفی همانند سیستم آبپاش اتوماتیک و صنعتی، سیستم تهویه مطبوع، نفت و گاز، پمپ‌های هیدرولیکی و… استفاده می‌شود. شیر برقی تایمر دار گاز هم یک مدل شیر صنعتی تایمردار است که می‌توان از آن در صنایع گازی استفاده کرد.

شیر برقی مه پاش

 شیر برقی مه پاش از دیگر شیرهای برقی تایمردار به شمار می‌رود. این شیر دارای برنامه زمانی کوتاه مدت بوده و برای قطع و وصل کردن جریان آب سرعت عمل بالایی از خود نشان می‌دهد. بر روی این شیرها دو صفحه نارنجی وجود دارد که میزان دفعات آبیاری را با استفاده از آن می‌توان تعیین نمود. شیر برقی مه پاش با استفاده از آهنربا باز و بسته می‌شود و از این رو عمر بالاتری دارد.

شیر برقی تایمردار آبیاری

 شیر برقی تایمردار آبیاری یکی از پرکاربردترین شیرهای تایمردار است که از آن می‌توان برای سیستم آبیاری، مصارف خانگی و حتی کارخانه ‌ها نیز برای قطع و وصل کردن آب استفاده کرد. استفاده از این شیرها تاثیر بسیاری بر روی میزان مصرف آب دارد و به صورت چشمگیری در مصرف آب صرفه جویی می‌کند. بنابراین شما می‌توانید از این شیرها برای کارکرد صنعتی نیز استفاده نمایید.

شیر برقی تایمر دار تخلیه

شیر برقی تایمر دار از یک تایمر و یک شیر برقی تشکیل شده است که می‌توانند آب مازاد و جمع شده را از یک سیستم هوا را به صورت فشرده تخلیه کنند. تایمری که بر روی شیرهای برقی قرار داده شده است، بر اساس نیازهای خاص سیستم هوا فشرده، برای زمان‌بندی تخلیه میعانات قابل تنظیم است. مدل‌ها و سایزهای مختلفی از این نوع شیرها طراحی و به تولید می‌رسند. شیرهای برقی تایمر دار تخلیه در محدوده فشاری ۰ تا ۵۰۰ bar راه حل‌هایی را برای تخلیه به وجود می‌آورند. این شیرهای تایمر دار، اغلب این قابلیت را دارند که به وسیله یک قسمت الکترونیکی تنظیم شوند و هر ۱۰ تا ۴۵ دقیقه یک بار که تخلیه مایعات صورت می‌گیرد، شیر باز شود. در انتهای مسیر تخلیه آب در لوله کشی‌ها می‌توان از شیرهای تخلیه تایمر دار به عنوان فیلتر ته خطی به کار گرفته می‌شود.

شیر برقی تایمردار سایز ۱/۲

 این مدل شیر برقی دارای بدنه‌‌ای از جنس فلز برنج بوده و قاب ضد آتش دارد. این شیر دارای سرپیچ‌هایی است که به وسیله آن می‌توان مدت زمان باز کردن راه آب را تعیین کرد. با توجه به این که این شیر برقی آی پی ۶۵ دارد، در برابر گرد و غبار ایمنی بالایی دارد و از این رو می‌توان از آن در سیستم آبیاری استفاده کرد. شیر برقی تایمردار ۱/۲ دارای دو پیچ تنظیم محدوده زمانی بوده و با استفاده از آن می‌توان میزان آب مصرفی را کنترل نمود.

شیر برقی تایمر دار  ۲/۲

منظور از  ۲/۲ تعداد راه‌های ورودی و خروجی است و در واقع یک ورودی و یک خروجی در این مدل وجود دارد. شیر برقی مدل  ۲/۲ سوزنی است، تحمل فشار ۱۶ بار را دارد و به دو صورت کلوز و اوپن در بازار موجود است.

شیر برقی تایمر دار  ۲/۳

شیر برقی مدل  ۲/۳ یک ورودی و دو خروجی دارد. خروجی دوم موجود در این مدل در صورت قطعی جریان، به این صورت هر زمان که قصد تخلیه جریان باد موجود در شیلنگ را داریم و می‌خواهیم آن را به بیرون هدایت کنیم، استفاده می‌شود.

شیر برقی تایمر دار  ۲/۳

کارشناسان فروشگاه تکنو صنعت، به واسطه تجربه و سابقه تخصص خود در فروش انواع ابزار پنوماتیک و هیدرولیک ، در خدمت رسانی به شما مخاطبین گرامی آماده می‌باشند. همین حالا برای اطلاع از آخرین قیمت‌ها با ما در تماس باشید.

شیر برقی تایمر دار تخلیه
شیر برقی تخلیه

قیمت اتودرین

در خصوص قیمت باید بگوییم به طور معمول وقتی تنوع محصولی بالا باشد، قیمت آن نیز در بازه خود بسیار متفاوت خواهد شد. همچنین جنس بدنه، کشور و برند سازنده این شیرها نیز در قیمت آن تاثیر به‌سزایی دارند. پس باتوجه به موارد گفته شده باید بگوییم که قیمت این شیرها متفاوت است اما نکته قابل توجه این جا است که قیمت این محصول در مقابل کارایی که برای شما دارد قیمتی منصفانه است. به علاوه این مورد باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که این شیرها از مشکلات زیادی که خود آن‌ها متحمل هزینه هستند جلوگیری می‌کند.

آیا شیر برقی که تایمر دیجیتالی داشته باشد، تولید می‌شود؟

هر محصول موجود در فروشگاه‌ها دائما در حال تغییر است. برای دریافت اطلاعات راجع به این شیر برقی به واتس آپ ما پیام دهید.

شیر برقی پنوماتیک قابل برنامه ریزی با شیر برقی تایمردار یکی است؟

مدل‌های مختلفی از شیرهای برقی تایمردار در بازار وجود دارد که اغلب آن‌ها چند زمانه هستند. این شیرها را به شکل‌های مختلفی می‌توان برنامه ریزی کرد.

این شیرها در چه دمایی کار می‌کنند؟

دمای استاندارد برقی متفاوتی برای شیرهای برقی وجود دارد معمولا از ۱۰ الی ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد طراحی می‌شوند.

شیر برقی هوشمند برای کشاورزی هم به فروش می‌رسد؟

بله؛ برای دریافت و خرید این شیرها به همراه دریافت اطلاعات آن می‌توانید تماس بگیرید.

می توانم زمان باز و بسته شدن شیر برقی را به صورت هفتگی تنظیم کنم؟

بله، بسیاری از شیرهای برقی تایمردار امکان تنظیم زمان باز و بسته شدن به صورت هفتگی را دارند. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید زمانی را که می‌خواهید شیر برقی باز یا بسته شود، بر اساس روزهای هفته مشخص کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید شیر برقی را برای باز شدن در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 10 صبح و برای بسته شدن در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 6 عصر تا 8 عصر تنظیم کنید.

برای تنظیم زمان باز و بسته شدن به صورت هفتگی، شیر برقی تایمردار باید دارای گزینه‌های تنظیم زمان هفتگی یا روزهای هفته باشد. این گزینه‌ها معمولاً در منوی تنظیمات دستگاه یا رابط کاربری آن قابل دسترسی هستند.

لطفاً توجه داشته باشید که روند تنظیم زمان هفتگی ممکن است بستگی به برند و مدل شیر برقی تایمردار داشته باشد. برای دستورالعمل‌های دقیق، به دفترچه راهنما یا منبع مرجع دستگاه خود مراجعه کنید.

به روزرسانی در تاریخ 1402/06/05